27 May 2009

THIS is news

I have been invited to meet a little six-year-old girl. I will be in-region during my last week of school--June 15-19 for an official referral from the MOE.

I'm excited to see who she is. I'm a little sad not to be meeting "my" sisters. And, I'm cherishing a tiny little sparkle of hope that it actually *is* my sisters and their info is just off.

The earlier inquiry about my being willing to raise my age range was made was erroneously. They're actually brother/sister siblings.

More about my plans soon...

(Stat lovers, news of referral came on day 1176. And, today is St. Petersburg Day. Ironic, no?)

55 comments:

Maura said...

CONGRATS on your referral! Oh, how I've waited so long to say that to you! May she be the d2b you have longed for. :-)

After all this waiting, now you have the most exciting wait of all - although it may seem long, it's only a few weeks! And I'm sure you'll be very busy during this time with end-of-the-year work at school.

Tami said...

Oh Kate, I am SO excited for you! What a day...what an absolutely beautiful, awesome, spectacular day! We will be praying that this will be the d2b you have been waiting so long for...and we'll be praying that the time just flies by! :)

Liz said...

This is the BEST news! I am so happy that this is finally happening for you, and can't wait to hear more about it!

Jen said...

What awesome news for you to share with us today! I'm so very happy for you to be finally meeting your d2b. Congrats, congrats, congrats!!!

Jim said...

Just said a prayer of thanksgiving that you've finally arrived at this milestone. Congratulations!

Kristine said...

So incredible! Thank you for sharing your news. I am so happy for you!!!

Elle said...

A very large congratulations to you! I do hope that this is the one that is meant to be.

Debbie said...

Echoing everything that has already been said! Yeah!!

mommyto5 said...

Congrats on news of your possible d2b, this has been a long time coming! God Bless:)

The Holmes Crew said...

So very happy for you Kate! Wishing you a wonderful visit and can't wait to hear more! Praise God for his goodness!

Lea said...

Yahoo!! Congrats Kate!! THIS is definitely NEWS! Will keep you and yours in prayer. Blessings.

Chad and Sarah said...

YIPPPEEE!!! I am so happy for you, we'll pray for God's speed and smooth sailing from here on out....
YIPPPEEE AGAIN!!!

Kathy Friend said...

YAY! How exciting! I don't know you well at all, but since I've been reading your blog for so long, I feel like we're old friends...so I feel free to tell you this "step away from the shopping"! HAHA! Nah - go ahead! Shop away!

I have some news too...getting ready to post that.

Katie and Pete said...

Woo hoo, I am so excited for you. I have been obsessively checking your blog because I knew that news was imminent. How terrible exciting, cannot wait to hear more. It's officially YOUR TURN!

Rachael said...

Woo hoo!!! Did you hear me scream all the way from Michigan? SO happy for you. Can't wait to hear all the details. (Seriously...if you feel chatty, you know where to find me! :))

Debi said...

I have been on the edge of my chair waiting for this news...I felt it coming...I am fully of goosebumps for you..and this precious girl. Kate...it is happening!!!!!!!!!!!

DebiP

Barb said...

Congratulations on the referral! I am so, so excited for you:-)

PWNort64 said...

Yippee Yahoo! I've been following along with bated breath.

June 15th can't get here soon enough!

Signe said...

Praise God!!!! Yea!!! I am sooooo happy for you!! Now pray that it all happens so quickly and easily and that you have your angel in your arms in sooner than you can be ready!!!

Debbie B said...

OMG!!!!! So so very happy to finally see this exciting news. And that's less then 3 weeks away. How exciting.
Praying for peace and direction as you go to meet this little one.

yorkiemom said...

Congratulations this is such wonderful news!!

Ktates said...

Yippee!!!

I had to check in from work to see if you had news and you did - HOORAY!!!!

Wow - must be surreal. Can't wait for June and travel!!!

jennlangdale said...

Oh, Blessed Day, my friend!

Tina in CT said...

YEAHHHHHHHHHHH!!!!! Each time I log onto your blog, I hope to see this post. So happy that it FINALLY came. You and your family must be so excited.

I bet it was hard to fall asleep tonight and not because it's light out so late.

Anxious to hear more as you hear more.

How long does it take from the referral until you and D2B walk out of the orphage together the last time?

kristin said...

Yeah! Congrads! I hope your meeting with your d2b is peaceful and your heart knows it is right straight away! You had a long wait and I'm so glad you can see the bus in the distance!

Suz said...

Oh Kate - hoooooorraayyyy!

I hope it all works together like a dream come true from here on out!

I can't wait to read all about her. It's only a few weeks to go.

Wow!

Heidi said...

WOW! I mean, I've been waiting to hear this... and here it is!!! I'm so excited for you!!!
Yikes! Yeah! Horray! Wow!
What a time... YOUR time! Congratulations on hiting this milestone Kate. Your turn, your daughter. Making you a mom.
Wow. Are you walking around in circles yet?
Still in my prayers!

M- said...

Congrats Kate! I can't wait to hear of your travels and meeting! M-

Annie said...

:)
Just cheered my day!

MoscowMom said...

Yeah, Kate!!! What fantastic news!!!! I can't wait to read more about it!!! You've been waiting SOOOO much longer than the traditional nine months... I hope you feel it's right when you're there, or you feel confident in whatever you do feel!!!!

habeshachild said...

holey moley - that is news indeed!!! so excited for you!!!

Lindsay said...

Yeah - congratulations. V. excited for you - hope all goes well.

AdoptaMama said...

Yay Yay Yay!!! I am so excited for you. I will be praying for you and certainly keeping you in my thoughts. Yay!!!

Tricia said...

Speechless with a tear in my eye...CONGRATULATIONS. I've been praying...they were all for you last Sunday.

EasterApril said...

I read your blog first every day and today you made me cry!! Congratulations! Leesa

Jojo, Julz, Jules said...

So happy for ya!
I bet you're bummed to be missing the last week of school...Yeah, right!

boltupright said...

WHOO HOO!

Matt & Carla Morgan said...

Oooohhhhh! I'm excited for you. I cannot wait to hear more :)

Lots of prayers coming your way.

cm

beckyww said...

Six-year-olds are the BEST referrals!!!!!!!!!!!!!!!

I am so happy for you.

Lauri said...

Yeah...


doing the Happy Dance..

can hardly wait to hear all about her

Maggie said...

I have nothing else to say but YAY!!!!!!

Maggie said...

Oh! One more thing. My word verification on the last comment was "hedge." You probably don't remember, but on the day I was matched with Slugger my mom's ho-hum response to the good news was "are you going to trim the arborvitae?" And that, my friend, is the hedge in my backyard. Weird. I know. But I'm taking it as a sign.

Heidi said...

~ crack me up Maggie! I miss your writing!

Becky and Keith said...

CONGRATS!! Throwing up many, many prayers for you during this exciting time!

Kay B said...

This is not just news, this is super super news!!

And love the number by the way - my lucky numbers are 11 and 7 and your girl is 6!

Katie said...

Oh, Kate - I am feeling kind of "auntish"! D and I are SO thrilled for you and for her. Such the lucky girl to get a faboo mom like you. June 15, hurry!!!!

Also, selfishly, if she is at all tomboyish, my 5 yr old Russian beauty and she can make mud pies when I convince you to move to My Town.

Denyse said...

WOOHOO! I am so excited for you!
This is so great. Just a few more weeks for the elephant....
Thinking good thoughts for the meeting. I hope the time till referral goes fast.

The McCollum Adoption said...

congrats. I am so happy for you keep us posted

Kimberley

Room to Grow said...

Really?! REALLY?!! Finally finally finally. Wow only a few short weeks away. Can't wait to learn more. And I just knew I had to check in on you today!!!!

Wahoo!

Six year old girl referrals are the best!

Carrie said...

YAY!!!!!!!!!!!!!!!!

MMrussianadoption said...

Woo Hoo! It is about time. I cant wait to hear all about her. What region is she in? So super excited for you.

Jenni said...

YAY!!!!!!!

Marco and Lauren said...

So happy to hear your news

Kim Abraham said...

Yea!!! Congratualations!!!

Jackie said...

Hi Kate, I just did a little catching up on your blog (it had been a while), and I just wanted to tell you congrats on your referral. I am so happy for you and I wish you the best when you first meet her. I will be thinking of you and checking back in again soon.

Jackie
(Little Squirt's mom)